Friday, December 24, 2010

kisah kanak-kanak ku

salam
coretan ini di tulis untuk berkongsi dengan sahabat2 saya yg membaca blog saya
dan juga pada diri ini tentang kenangan manis yang di lalui oleh
saya dengan harapan kenangan ini akn segar di minda dan hati ini..
betul lah org kata dewasa mana kita pada hari ini
pasti ada sifat keanak-anakkan dlm diri kita..


mak saya kata waktu kecil2 saya sllu bermain dgn anak kepada kawn mak saya,
tapi yg pelik nya saya langsung tidak dpt mengingati kenangn itu..
mak saya juga kata yg kami sllu bermain masak2..
kelakarkan..
nsb baik kami sudah lama tidak brjumpa jd tidaklah segan..

saya juga sering bermain masak2 di tepi rumah makcik jah..
makcik jah kata: nak main boleh tp jaga paip makcik jah tu,kalo pecah,
siap kamu semua..
kami kata:kami mnjawb baik makcik jah ngn nada yang takut..

saya juga ingat yang saya pernah bermain dan makan bersama
di bwh pohon mangga bersama akak,kak aiman dan iqbal..
kami bwa mknan kami msng2 dlam rumah dan kongsi bersama..
ada sekali tu kami mngmbil mangga dan membuat undian sape yg plu mmbawa
pisau,gula,kicap..
nikmat dan perasaan itu xkan dpt dilupakan..

saya juga ingat waktu tu kakak saya jatuh basikal..
saya gelakkan dia sbb sblm akak saya jatuh,
saya mintak sedikit chokinya,
tapi akak saya x kasi..ble akak saya jatuh,saya gelakkan lah dia
saya jumpa choki dia di luar rumah dan terus makan
tibe2 saya rase choki tu lain,rupe2nya dlm tu ada semut api..
wekkk2..
pengajarn di sini,
buat baik di balas baik,buat jahat di balas jahat..

saya juga ingt yang kakak saya pnah kena kejar dengan anjing,
mase tu permainan baling selipar agak famous..
akak saya bermain basikal dan tiba2 ada anjg kejar drpda belakang,
dan akak saya terus mengayuh basikalnya memusing satu gelanggang badminton.
tbe2 akak saya jatuh dan anjg itu pun berhenti mengerja.
bila di ingatkan semula..
rase nak ketawa saja..
hahhhahaaha...

pcaya atau x saya ini agk nakal tp masih dlm kwlan..
kami bermain skate ngn menuruni jalan taman kami..
kerana jalan perumahan kami agak condong...
ada ketika itu kami bermain pkra yg sama di bukit taman permainan mengunakan
papan lapis..
hahahaha..risiko nya sangt bhya namun kami masih bermain..
ada juga saya n sahabat saya menjumpai satu pokok yg bau nya seperti
minyak gamat dan kami mengambil keputsn untuk mengutip seberapa bnyk yg mungkin..
niat kami untuk menghasilkn minyat gamat versi kami..
hahahah..

saya juga masih ingat yg kami semua bermain kejar2 di padang,
bila pkcik ais cream dtg,
kami pun membeli dan menikmati ais cream itu bersama2..
saya juga masih ingat yg saya sering ke rumah sahabat saya untuk bermain barbie doll..
kami bermain dgn pnuh ceria..
thanx tuk khairina,rehan.

semua ini hanyalah sedikit coretan drpda kisah kanak2 saya
yang ingin saya kongsikan..
kenangan lalu mengajar kita untuk jd lebih matang jdi
jgn takut pada kngn silam ..
sbb tanpa kengn silam,kita xkan dpt mematangkan diri kita..
sekian buat kali ini..

No comments:

Post a Comment