Friday, January 1, 2010

langkah demi langkah

aku jalan dan jalan jua..
walau un trase untuk berhenti melangkah,
namun jauh di sudut hati aku mengharap an sebaliknya..
hati penat menahan sgla kekusutan yg telah di pendam selama ini,
seperti bom,
akhirnye kekusutan itu di lepas an,
sgla kesakitan dan kesengsaraan yang bersarang jauh di dlam lubuk ati aku,
bebas jua seperti molecule solid -> molecule gas..
ati aku menjadi kosong,
untuk seketika aku hilang dalm dunia aku sendiri,
tiada sape2 pada saat i2,
tiada bahu tuk aku mencurah an kekusutan i2,
tiada teman bicara tuk mluah an kekusutan i2,
keseorangan sahaja,
yang ada pada mase 2 hnyela diriku..
hanya aku dan keadaan i2 seperti aku di campak an di tgh2 pulau yg jauh dari sglanye..
menangis dan trus menangis namun tiada sorg un yg hadir,
kenapa begini akhirnye??
persoalan yg x pernah di jwb..
andai aku tahu ini akhirnye,
bkn hapy ending yg aku harap berlaku,
aku akn hargai saat bsame ngn org yg ikhlas sayang kan aku..
pernah aku tanye pada diriku adakah aq mampu untuk melangkah dan meninggal an sgla kesedihan tuk mncari mentari dan sinar harapan bru??
mampu kah aku melalui semua ini???
bersedia kah aku mncri sinar i2 agar kekusutan ini akn berlalu??
persoaln ini lebih susah drpd A2=B2+C2-2BC cos A..
namun sapela aku untuk menyalah an sape2 mahu un takdir yg telah tertulis..
aku berserah pada yang pasti mendengar sgla rayuanku,tangisanku..
padaNYA aku memohon kekuatan dan aku yakin,
pasti aku akn perolehi kebahagian,
mgkin wat mase skrg kebahagian i2 bkn untuk aku kerna jika kebahagian i2 hadir aku mgkin tidak akn menghargainya..
segala persoalan i2 akhirnye telah menemui jaln penyelesaian,
aku bgun dan akn tetap berjalan menerus an semua ini,
kerna aku yakin ada hikmah untuk semua ini..
kebahagian menunggu aku setelah aku berusaha ngn penuh kesabaran..


No comments:

Post a Comment